Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez SEPIX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Słupsku, za pośrednictwem hurtowni internetowej sepix24.pl (zwanej dalej: „Hurtownią Internetową”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez SEPIX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Słupsku usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
- Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
- Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas pierwszego logowania w Hurtowni Internetowej, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Hurtowni Internetowej.
- Hurtownia Stacjonarna - oznacza miejsce przeznaczone do dokonywania odbiorów osobistych, których lista dostępna jest na Stronie Internetowej Hurtowni.
- Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
- Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
- Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Hurtowni Internetowej.
- Sprzedawca - oznacza SEPIX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Słupsku 76-200, ul. Ogrodowa 23, NIP: 8393219690, REGON: 387664527, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Gdańsk-Północ , VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000871910, o kapitale zakładowym w wysokości 845.000 złotych; e-mail: biuro@sepix.pl, będącą jednocześnie właścicielem Hurtowni Internetowej.
- Strona Internetowa Hurtowni - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Hurtownię Internetową, działające w domenie www.sepix24.pl.
- Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Hurtowni, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży. Każdy prezentowany przez Sprzedawcę towar jest oznaczony jako nowy, pochodzący z ekspozycji lub używany. W przypadku Towarów używanych lub pochodzących z ekspozycji Sprzedawca każdorazowo informuje Klienta o ewentualnych widocznych śladach użytkowania.
- Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
- Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie z Hurtowni Internetowej
- Wszelkie prawa do Hurtowni Internetowej, w tym prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do nazwy Hurtowni Internetowej, domeny internetowej oraz zawartych na Stronie Internetowej Hurtowni wzorców, formularzy i logotypów (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych w celach prezentacji towarów, do których prawa autorskie należą do podmiotów trzecich), należą do Sprzedawcy. Korzystanie z tych praw jest możliwe wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy udzieloną na piśmie.
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Hurtowni Internetowej było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem różnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, urządzeń i typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Hurtowni to przeglądarka internetowa, takie jak Chrome, FireFox, Opera, Safari (w wersjach 11 lub nowszych) z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu "cookies" oraz dostęp do łącza internetowego o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Hurtowni została zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
- W celu zapewnienia poprawnego działania Strony Internetowej Hurtowni na urządzeniach końcowych Klientów, Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies". Pliki "cookies" są zapisywane przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta podczas korzystania z Strony Internetowej Hurtowni. Mechanizm ten nie powoduje uszkodzenia ani zmian konfiguracyjnych urządzeń końcowych Klientów ani oprogramowania zainstalowanego na tych urządzeniach. Klient ma możliwość wyłączenia mechanizmu "cookies" w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Należy jednak zauważyć, że wyłączenie "cookies" może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Hurtowni.
- Aby złożyć zamówienie w Hurtowni Internetowej za pośrednictwem Strony Internetowej Hurtowni i korzystać z usług elektronicznych świadczonych przez Stronę Internetową Hurtowni, Klient musi posiadać aktywne konto poczty elektronicznej.
- Zabrania się Klientowi dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywania Hurtowni Internetowej, Strony Internetowej Hurtowni lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszającym dobra osobiste osób trzecich.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z publicznej sieci Internet i usług elektronicznych niesie ryzyko pozyskania i modyfikacji danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Dlatego Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne, takie jak programy antywirusowe i ochrona tożsamości podczas korzystania z Internetu. Sprzedawca nigdy nie prosi Klienta o udostępnienie hasła w żadnej formie.
- Klient nie może wykorzystywać zasobów i funkcji Hurtowni Internetowej w celu prowadzenia działalności naruszającej interesy Sprzedawcy, takiej jak reklamowanie innego przedsiębiorcy lub produktu, publikowanie treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy, zamieszczanie fałszywych lub wprowadzających w błąd treści.
§ 3 Rejestracja
- Aby utworzyć Konto Klienta, należy dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
- Rejestracja jest konieczna do składania zamówień w Hurtowni Internetowej.
- Aby się zarejestrować, należy wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Hurtowni. Wypełniony formularz rejestracyjny należy przesłać drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybranie odpowiedniej funkcji dostępnej w formularzu rejestracyjnym.
- Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem i akceptowania jego treści poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje od Sprzedawcy na podany w formularzu adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia formularza. W tym momencie prośba Klienta o rejestrację zostaje przekazana do weryfikacji przez Sprzedawcę.
- Po pozytywnej weryfikacji Klienta przez Sprzedawcę, Klient otrzymuje drogą elektroniczną na podany w formularzu adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą aktywację konta oraz dane niezbędne do pierwszego logowania. Po zalogowaniu się do Konta Klienta, Klient powinien ustalić własne Hasło. Po otrzymaniu powyższej wiadomości, zawierana jest umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, a Klient otrzymuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian w podanych podczas Rejestracji danych.
§ 4 Zamówienia
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Hurtowni nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Klient może składać zamówienia w Hurtowni Internetowej za pośrednictwem Strony Internetowej Hurtowni przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Hurtowni kompletuje zamówienie, wybierając interesujące go towary. Dodanie towaru do zamówienia następuje poprzez wybranie opcji "Dodaj produkt do koszyka" przy wybranym towarze prezentowanym na Stronie Internetowej Hurtowni. Po skompletowaniu zamówienia i wybraniu sposobu dostawy w koszyku, Klient składa zamówienie, wysyłając formularz zamówienia do Sprzedawcy za pośrednictwem przycisku "Złóż zamówienie" na Stronie Internetowej Hurtowni. Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie wybranych towarów oraz kosztach dostawy i innych dodatkowych opłatach związanych z Umową sprzedaży.
- Złożenie zamówienia stanowi ofertę Klienta skierowaną do Sprzedawcy w celu zawarcia Umowy sprzedaży towarów objętych zamówieniem.
- Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła potwierdzenie jego złożenia na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła informację o przyjęciu zamówienia do realizacji na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Informacja ta stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 4 powyżej, i od momentu jej otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- Przy dokonywaniu płatności za nabyte towary, o których mowa w Załączniku nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2174 ze zm.), wymagających udokumentowania fakturą, a których całkowita kwota przekracza 15 000 zł brutto lub równowartość tej kwoty, podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm podzielonej płatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile ma to zastosowanie w przypadku Klienta składającego zamówienie. Faktura wystawiona przez Sprzedawcę, o której mowa powyżej, powinna zawierać frazę "mechanizm podzielonej płatności". Strony takiej transakcji zobowiązane są posiadać rachunek rozliczeniowy, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, lub imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej otwarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, prowadzonym w walucie polskiej.
§ 5 Płatności
- Ceny zamieszczone przy danym towarze na stronie internetowej hurtowni są podane netto i nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy oraz innych opłat związanych z umową sprzedaży. Klient zostanie poinformowany o tych kosztach przy wyborze sposobu dostawy i składaniu zamówienia.
-
Klient ma możliwość wyboru jednej z następujących form płatności za zamówione towary:
- Przelew bankowy z odroczonym terminem płatności, dostępny wyłącznie dla klientów posiadających przyznany kredyt kupiecki. Po przesłaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez sprzedawcę, realizacja zamówienia zostanie natychmiast rozpoczęta, a płatność za towary musi zostać dokonana zgodnie z osobno ustalonymi warunkami pomiędzy klientem a sprzedawcą.
- Płatność kartą płatniczą, BLIKiem lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu. Po przesłaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez sprzedawcę oraz wpływie środków na rachunek bankowy sprzedawcy, rozpoczyna się realizacja zamówienia. PayPro S.A. jest operatorem kart płatniczych, zarejestrowanym w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Wszystkie warunki płatności, takie jak termin płatności i wysokość kredytu kupieckiego, są dostępne w Koncie Klienta, do którego klient ma stały dostęp.
- Klient jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w terminie ustalonym z sprzedawcą, zgodnie z kwotą wynikającą z umowy sprzedaży.
- Jeżeli klient nie dokona płatności w ustalonym terminie, sprzedawca wyznacza dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o tym klienta na trwałym nośniku. Informacja ta zawiera również informację, że w przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, sprzedawca odstąpi od umowy sprzedaży. Jeżeli drugi termin na dokonanie płatności upłynie bezskutecznie, sprzedawca przekaże klientowi na trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca może również żądać od klienta zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, jeżeli spełnione są przesłanki określone w ustawie z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. 2020 poz. 935 t.j.).
§ 6 Dostawa
- Sprzedawca realizuje dostawę towarów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zamówione towary są dostarczane do klienta za pośrednictwem dostawcy na adres podany w formularzu zamówienia.
- W dniu wysłania towaru do klienta (jeśli nie wybrano opcji osobistego odbioru) klient otrzymuje informację o nadaniu przesyłki przez sprzedawcę na swoją adres poczty elektronicznej.
- Po otrzymaniu przesyłki, klient jest zobowiązany sprawdzić jej stan. Jeśli podczas odbioru towaru klient stwierdzi uszkodzenia lub inne zastrzeżenia, powinien sporządzić protokół zastrzeżeń w obecności pracownika dostawcy, z którym precyzyjnie określi ilość, rodzaj i uszkodzenia towarów zgodnie z obowiązującymi procedurami danego dostawcy.
- Klient ma możliwość osobistego odbioru zamówionego towaru z wybranej hurtowni stacjonarnej, po wcześniejszym ustaleniu terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Odbiór jest możliwy w dni robocze.
- Podpisanie przez klienta lub osobę upoważnioną do odbioru towaru na dokumencie potwierdzającym wydanie towaru bez uwag lub brak sporządzenia odrębnego protokołu reklamacyjnego jest równoznaczne z potwierdzeniem przez klienta sprawdzenia towaru oraz dokonania odbioru bez zastrzeżeń.
- W momencie odbioru przez klienta towarów, które stanowią przedmiot umowy sprzedaży (podpisanie dokumentu odbioru, WZ), klient nabywa prawa i obowiązki związane z towarem oraz ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru.
- Na życzenie klienta, sprzedawca przesyła fakturę VAT obejmującą dostarczane towary na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym, w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. Aby otworzyć plik, klient musi posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne w formatem PDF. Sprzedawca zaleca skorzystanie z programu Adobe Acrobat Reader, który można pobrać bezpłatnie pod adresem http://www.adobe.com
- W przypadku nieobecności klienta pod podanym adresem dostawy, pracownik dostawcy zostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego w celu ustalenia dogodnego terminu dostawy. Jeśli zamówiony towar zostanie zwrócony do hurtowni internetowej przez dostawcę, sprzedawca skontaktuje się z klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, aby ponownie ustalić termin i koszt dostawy.
§ 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców
- Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec przedsiębiorców.
- Przedsiębiorca może złożyć reklamację dotyczącą korzystania z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez sprzedawcę. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na adres bok24@sepix.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym przedsiębiorca powinien opisać problem. Sprzedawca rozpatruje reklamacje niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni i udziela przedsiębiorcy odpowiedzi.
§ 8 Gwarancja
- Sprzedawca oferuje towary objęte gwarancją udzieloną przez producenta lub dystrybutora.
- Informacje dotyczące istnienia i treści gwarancji dla towarów objętych gwarancją są udostępniane na stronie internetowej Hurtowni.
§ 9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży (zwrot Towaru)
- Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Termin na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od momentu objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez niego, inna niż przewoźnik.
- Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na piśmie na adres sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bok24@sepix.pl. Oświadczenie może być złożone za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej Hurtowni: Formularz odstąpienia. Zachowanie terminu wystarczy, jeśli oświadczenie zostanie wysłane przed jego upływem.
- Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przed jego przyjęciem przez Sprzedawcę, oferta przestaje wiązać.
- Odstąpienie od Umowy sprzedaży powoduje, że umowa jest uważana za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy towaru do Konsumenta, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności do czasu otrzymania z powrotem towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeśli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez Konsumenta.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży, zwrócić towar Sprzedawcy. Zachowanie terminu wystarczy, jeśli towar zostanie odesłany na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
- Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Jeżeli ze względu na charakter towaru nie jest możliwe jego odesłanie pocztą w zwykłym trybie, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu na stronie internetowej hurtowni.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczne stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje w przypadku towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w przypadku towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub dostosowanych do jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Opakowania rotacyjne (bębny kablowe, szpule do przewodów emaliowanych, palety) są sprzedawane Klientowi. Opakowanie jest sprzedawane Klientowi w momencie zawarcia Umowy sprzedaży towaru znajdującego się na tym opakowaniu, o czym Klient jest informowany przed złożeniem zamówienia (w tym o cenie opakowania). Opakowanie jest wymienione jako odrębna pozycja na fakturze.
§ 10 Niezgodność towaru z umową i reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
-
Towar jest uznawany za zgodny z umową, jeżeli spełnia następujące warunki, dotyczące
w szczególności:
- opisu, rodzaju, ilości, jakości, kompletności i funkcjonalności towaru, a w przypadku towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilności, interoperacyjności i dostępności aktualizacji;
- przydatności do określonego celu, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta poinformował Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy, a którego Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto, aby towar został uznany za zgodny z umową, musi:
- nadawać się do powszechnego zastosowania towarów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
-
spełniać oczekiwania dotyczące jakości, ilości, trwałości, bezpieczeństwa, a w przypadku towarów
z elementami cyfrowymi - również funkcjonalności i kompatybilności, które są typowe dla towarów
tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie
oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne oświadczenia składane przez Sprzedawcę, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na
etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże:
- że nie znał danego publicznego oświadczenia i że nie mógł go rozsądnie znać;
- że przed zawarciem umowy dane publiczne oświadczenie zostało poprawione zgodnie z warunkami i formą, w jakiej zostało pierwotnie złożone, lub w sposób porównywalny;
- że dane publiczne oświadczenie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy.
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
- odpowiadać jakości próbki lub wzoru, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed zawarciem umowy, oraz być zgodny z opisem takiej próbki lub wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie określonym w § 10 ust. 2, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta został jasno poinformowany najpóźniej w chwili zawarcia umowy, że określona cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w § 10 ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej konkretnej cechy towaru.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego
zamontowania towaru, jeżeli:
- montaż został przeprowadzony przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
- niewłaściwe zamontowanie, które przeprowadził Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, która istnieje w chwili dostarczenia towaru i zostaje ujawniona w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatnościtowaru do użytku, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników upływem dwóch lat od momentudostarczenia towaru, istniał już w momencie dostarczenia, chyba że udowodni się inaczej lub taka domniemanie jest niezgodne ze specyfiką towaru lub charakterem brakuzgodności.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową, określonego w §10 ust. 5, jeżeli celowo zataił tę niezgodność.
- W przypadku niezgodności towaru z umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma prawo żądać naprawy lub wymiany towaru.
- Sprzedawca może dokonać wymiany towaru, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy żądają one wymiany, jeżeli realizacja żądania Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w wybrany przez nich sposób jest niemożliwa lub wiąże się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy. Jeśli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, ten może odmówić dostosowania towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności istotność niezgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wynikające z dokonania zmiany sposobu dostosowania towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie od momentu, w którym został poinformowany o niezgodności z umową przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nabył ten towar. Koszty naprawy lub wymiany, w tym opłaty pocztowe, koszty przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia towar podlegający naprawie lub wymianie Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta na swój koszt.
- Jeśli towar został zamontowany przed ujawnieniem się niezgodności z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz ponownie go montuje po dokonaniu naprawy lub wymianie, lub zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do ponoszenia opłat za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
-
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
lub odstąpieniu od umowy w przypadku niezgodności Towaru z umową, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z §10 ust. 8 powyżej;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z §10 ust. 10 do §10 ust. 12 powyżej;
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo prób Sprzedawcy doprowadzenia go do zgodności z umową;
- brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy bez wcześniejszego skorzystania ze środków ochrony określonych od §10 ust. 7 do §10 ust. 12 powyżej;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
- Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Po skorzystaniu z prawa do obniżenia ceny, Sprzedawca niezwłocznie zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta należne kwoty, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Przypuszcza się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy tylko niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów oraz innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli rozsądnie można oczekiwać, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie zgodzi się zatrzymać jedynie Towarów zgodnych z umową.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na swój koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta kwotę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Zwrot kwoty dokonywany przez Sprzedawcę odbywa się przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca nie stosuje pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
§ 11 Usługi nieodpłatne
-
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługi nieodpłatne za pośrednictwem środków elektronicznych, w tym:
- Formularz kontaktowy,
- Newsletter,
- Prowadzenie Konta Klienta,
- Sprawdzenie dostępności w Hurtowniach Stacjonarnych.
- Usługi wymienione w ust. 1 są świadczone przez Sprzedawcę przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wyboru i zmiany rodzaju, formy, czasu oraz sposobu udostępniania wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Usługa Formularza kontaktowego polega na przesyłaniu wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza dostępnego na Stronie Internetowej Hurtowni.
- Klient ma możliwość zrezygnowania z usługi nieodpłatnego Formularza kontaktowego w dowolnym momencie poprzez zaprzestanie wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
- Usługa Newslettera jest dostępna dla każdego Klienta, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Hurtowni. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje natychmiastowo, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej link aktywacyjny w celu potwierdzenia subskrypcji Newslettera. Aktywacja linku przez Klienta jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usługi Newslettera drogą elektroniczną.
- Usługa Newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę wiadomości elektronicznych zawierających informacje o nowych produktach lub usługach oferowanych przez Sprzedawcę. Newsletter jest wysyłany do wszystkich Klientów, którzy zapisali się na subskrypcję.
- Każdy Newsletter kierowany do Klientów zawiera informacje takie jak: dane nadawcy, temat przesyłki oraz instrukcję dotyczącą rezygnacji z usługi nieodpłatnego Newslettera.
- Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika umieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newslettera.
- Usługa Prowadzenia Konta Klienta jest dostępna po dokonaniu Rejestracji zgodnie z opisem w Regulaminie. Polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu na Stronie Internetowej Hurtowni, umożliwiającego Klientowi modyfikację podanych danych w trakcie Rejestracji, śledzenie stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień, a także składanie wniosków o zwiększenie limitu kredytu kupieckiego.
- W celu zwiększenia przyznanego limitu kredytu kupieckiego podczas zakładania Konta Klienta, Klient może skorzystać z formularza wniosku o zwiększenie limitu dostępnego w Koncie Klienta. Klient powinien wypełnić wymagane pola formularza oraz dołączyć odpowiednie dokumenty, takie jak wpis do CEiDG lub aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców (KRS), zaświadczenie o nadaniu NIP i numeru statystycznego REGON. Szczegółowe zasady przyznawania i zwiększania kredytu kupieckiego są dostępne w Koncie Klienta, do którego Klient ma stały dostęp. Sprzedawca odpowie na złożony wniosek w ciągu maksymalnie 7 dni roboczych, przesyłając wiadomość elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu wniosku.
- Klient, który dokonał Rejestracji, ma możliwość zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta. W przypadku zgłoszenia takiego żądania przez Klienta, Sprzedawca może usunąć Konto Klienta w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania.
- Usługa Sprawdzenia dostępności w Hurtowniach Stacjonarnych polega na umożliwieniu Klientom przez Sprzedawcę sprawdzenia dostępności wybranego Towaru w Hurtowni Stacjonarnej lub Hurtowniach Stacjonarnych Sprzedawcy.
- Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z usługi Sprawdzenia dostępności w Hurtowniach Stacjonarnych poprzez zaprzestanie korzystania z tej usługi.
- Sprzedawca ma prawo zablokować dostęp do Konta Klienta i usług nieodpłatnych w przypadku, gdy Klient działa na szkodę Sprzedawcy, takiej jak prowadzenie reklamy innego przedsiębiorcy lub produktu; zamieszczanie treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; zamieszczanie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd treści; naruszenie przepisów prawa lub postanowień Regulaminu; lub gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa, w szczególności w przypadku łamania zabezpieczeń Strony Internetowej Hurtowni lub innych działań hakerskich. Blokada dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z powyższych powodów trwa przez okres niezbędny do rozwiązania problemu, który spowodował zablokowanie. Sprzedawca powiadomi Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, wysyłając wiadomość elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
§ 12 Ochrona prywatności
- Zasady ochrony danych osobowych są opisane w Polityce prywatności.
§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy umów sprzedaży)
- Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną można rozwiązać w dowolnym momencie i bez podania przyczyn zarówno przez Klienta, jak i Sprzedawcę. Przy rozwiązaniu umowy zachowuje się prawa nabyte przez drugą stronę przed rozwiązaniem, oraz postanowienia poniżej.
- Klient, który zarejestrował się, może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, przesyłając stosowne oświadczenie woli do Sprzedawcy za pomocą dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem Klienta.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, przesyłając stosowne oświadczenie woli do Klienta na adres e-mail podany przez Klienta podczas rejestracji.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Przedsiębiorcę-Klienta.
- Sprzedawca nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich obowiązków spowodowane siłą wyższą. Siłą wyższą uznaje się zdarzenia nagłe, zewnętrzne, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron, takie jak powodzie, trzęsienia ziemi, strajki, wojny, ataki terrorystyczne, opóźnienia dostawców oraz lokalne zjawiska, np. pożary, katastrofy drogowe itp.
- Treść niniejszego Regulaminu może być utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w dowolnym momencie ze Strony Internetowej Hurtowni.
- W przypadku sporu wynikającego z umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania go polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania sporów na gruncie niniejszego Regulaminu pomiędzy Klientem a Sprzedawcą jest prawo polskie, a sądem właściwym jest sąd mający jurysdykcję nad siedzibą Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed datą wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 7 dni od daty opublikowania na Stronie Internetowej Hurtowni. Sprzedawca poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej zawierającej odnośnik do zmienionego tekstu Regulaminu, co nastąpi nie później niż 7 dni przed datą wejścia w życie nowego Regulaminu. w przypadku, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §13 Regulaminu.
- Umowy zawierane ze Sprzedawcą są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie od dnia 01.07.2023 r.